Na čínské Bible jsme v loňském roce s vaší pomocí vybrali 261 000 Kč.
V Číně je neustálý hlad po Božím Slově. Podzemní církve neuvěřitelným způsobem rostou, a i když jsou křesťanství a opravdová víra v Boha současným vládním režimem neustále silně potírány a mezi mladými lidmi převládá ateismus, šíří se Boží Slovo a Jeho moc stejně rychle. Tam, kde je velká tma, také velmi jasně září Jeho světlo. Děkujeme za vaši vytrvalost a neustálé finanční dary, které na tento projekt posíláte. Cena jedné Bible je cca 110 Kč (záleží na kurzu dolaru).
„V našem sboru byla dívka, kterou její vlastní rodina unesla. Dozvěděla se totiž o jejím obrácení. Přivezli ji zpět do rodné vesnice, kde jí zlámali obě nohy, aby nemohla utéci, a nutili ji, aby se vrátila zpět k islámu.“ To je příběh, se kterým se s námi podělila vedoucí církve z kmene Chuejů v Číně. Pochází z muslimské rodiny a před 14 lety vydala svůj život Kristu. V oblasti, ze které pochází, je každý, kdo opustil islám, považován za zrádce a je mu dáváno jasně najevo, že svým činem pošpinil a velice zostudil svou rodinu. To je také důvodem častých únosů nebo vražd ze cti. Navzdory velkému riziku se však mnoho lidí z kmene Chuejů stává křesťany. „Je až neuvěřitelné, jak se evangelium dotýká srdcí lidí z kmene Chuejů. Mnozí z nich jsou ochotni vzdát se úplně všeho na světě a následují Krista.“ Kristus má pro ně obrovskou cenu, větší než jejich vlastní život.
Příběhy křesťanů v Číně jsou rozdílné. Záleží, z jaké oblasti pocházíte. Zdá se, že celkově se situace křesťanů v Číně zlepšila, ale křesťané z menšinových etnických skupin, jako jsou Ujgurové či lidé z kmene Chuejů, čelí vlivem muslimského prostředí velkému pronásledování.
Pastor Askar je Ujgur z provincie Sin-ťiang na severozápadě Číny. V posledních letech v této provincii zakořenil islámský extrémismus, a v loňském roce navíc zesílil. Dochází k násilným útokům včetně zabíjení nevinných lidí u stanic metra. Proto mají lidé z Ujgurů strach a mezi sebe je nepřijímají. Místní vládní zastupitelstvo má strach z jakéhokoliv náboženského setkání. Pastor Askar se musí svým sborem, vlivem napjaté situace, scházet tajně. Za odhalení je nemilosrdně čeká několik let vězení. Musí být extrémně opatrní. Chtějí-li křtít nově obrácené, čekají v létě až do naprostého setmění a pak se sejdou tajně
u jezera, kde samotný křest proběhne. V zimě je situace složitější, v noci mrzne, proto křtí věřící vodou z láhve.
Stejná situace je i uprostřed malé vesnice nově obrácených tibetských buddhistů. Schází se pouze ve velmi malých skupinách. Pronásledování ze strany Tibeťanů je opravdu obrovské. Policie se ve většině případů v chánskočínských sborech a církvích zdržela násilí a raději zve církevní vedoucí na „čaj“. Je to eufemismus – politická manipulace, skrze kterou se snaží nastavit jasná pravidla, omezit náboženskou aktivitu a setkávání, a svou taktiku k dosažení „harmonické společnosti“ považují za velice efektivní. A na co se ptají? Zjišťují, kdo vede sbor, jestli jsou v církvi zapojeni nějací cizinci. Naléhají na pastory, aby sbory nerostly. Pastor místního sboru se nedávno s jedním velitelem policie spřátelil a sdílel se s ním o tom jak uvěřil v Krista.
(zdroj Open Doors)
Žádné pronásledování na světě nezastaví Boží plány a Boží Slovo nikdy neztratí svou moc.