Kurz KAIROS
Kurz Kairos je interaktivní kurz o světové křesťanské misii, jehož cílem je vzdělávat, inspirovat a vyzvat křesťany, aby se do misie aktivně zapojili a stali se její součástí. Pomáhá směrovat církev i misijní organizace.
Věříme, že tento kurz je klíčem k vyburcování všech členů ve sboru k zasažení ztracených duší. Nenásilným, přesto však velice interaktivním způsobem odkrývá Boží touhu, která je zde již od stvoření světa, a tou je záchrana všech lidí na zemi. Zároveň poukazuje na to, že jsme byli požehnáni, abychom se stali požehnáním pro druhé.
Kurz již probíhá ve více než 100 zemích světa a byl přeložen do více než 54 jazyků. Všude se setkáváme s pozitivními ohlasy a svědectvími, kdy Kairos pomohl lidem odkrýt Boží vůli pro jejich život i pro církev a mnohé motivoval k aktivnímu zapojení se do misie.
Kairos Kurz využívá řadu osvědčených vzdělávacích prostředků, včetně skupinových diskusí, krátkých přednášek, modliteb, videí k výuce. Studenti se také účastní speciálně navržených činností. Je navržen tak, aby položil základní kámen v životě každého křesťana i místního sboru v otázce celosvětové křesťanské misie. Bude-li základ pevně položen, může dojít k vzrušující a smysluplné misijní práci.
Kairos se zaměřuje na čtyři základní oblasti misie:
BIBLICKÁ</font color>
1. Boží záměr a plán
Z Bible zjistíme, že misie je centrem Božího zájmu
Bůh – Bible je příběh o Jeho Slávě
Boží záměr – znovu vydobýt Své Království a usmířit národy sám se sebou
Boží plán – zapojit svůj vyvolený lid do celosvětové misie milosrdenství
2. Israel – lid smlouvy
Budeme studovat jak Bůh s vyvoleným národem jednal, neboť Jeho touhou bylo naplnit své záměry právě skrze Izrael.
Izrael a Jeho závazek – žehnat a být Božími kněžími pro všechny národy na světě
Izrael a Jeho příležitost – Bůh proto, aby nesli dobré ovoce a byli úspěšní učinil vše
Izrael a Jeho odezva – stále negativní, Bůh je však stále do svého misijního plánu zahrnuje
3. Mesiáš, poselství a ten, který poselství přináší
Prostřednictvím Nového Zákona pochopíme, že Božím zájem a starost o všechny národy je Jeho hlavním záměrem a cílem.
Ježíš, Mesiáš pro všechny lidi na světě – Ježíš, sloužící Židům i Pohanům.
Poselství lidem – Ježíšovo kázání o Království nebeském bylo jak pro židy tak pro pohany
Poslové posláni k lidem – církev po Letnicích záměrně vyšla misijně sloužit
HISTORICKÁ</font color>
4. Křesťanské hnutí šířící se do celého světa
Budeme sledovat vývoj křesťanství od jeho počátků až po současnost.
Pět různých misijních období po Kristu
Tři oblasti moderní misie
Poslední úder
STRATEGICKÁ</font color>
5. Misijní Strategie
Zamyslíme se nad důležitostí, hodnotou a povahou strategie ve světové křesťanské misii.
Důležitost strategie v misii v kombinaci s modlitbou a Boží mocí.
Zakládání sborů, lidské úsilí a snaha vybudovat sbor
Místní sbory a misijní organizace
6. Zbývající úkol
Podíváme se na zbývající misijní úkol, kde je nejvíce nezasažených národů a konkrétně jakým způsobem bychom je mohli zasáhnout.
Národy a evangelizace napříč kulturou – seznámení se s misijními podmínkami a jaké priority jsou na misii důležité
Hlavní blok nezasažených národů
Moderní strategie a přístupy v soudobé misii
7. Světová křesťanská týmová práce
Budeme hovořit u různých zajímavých způsobech, do kterých by se církev mohla a měla zapojit a následně tak naplnila světové misijní poslání.
Spojení s Bohem – Stát se světovým křesťanem a najít svůj úkol
Spojení se s místní církví – aktivní zapojení se místní církve do misie
Celkové spojení – celosvětová spolupráce k naplnění Velkého poslání
KULTURNÍ</font color>
8. Mezikulturní důvody
V této kapitole se budeme zabývat jakým způsobem lze předávat evangelium v odlišné kultuře. Rovněž se podíváme v této souvislosti na církev a její důsledky, abychom získali v nezasažených komunitách nové učedníky a získali je pro Krista.
…………..
Kurz TENTMAKING
Reakce účastníků na kurz tentmakingu – čtěte zde
Tentmaking, doslova „výroba stanů“, vychází z odkazu apoštola Pavla, který dal věřícím příklad, jak si vydělávat na živobytí vlastním „světským“ zaměstnáním a provozovat misijní činnost kdekoli bez závislosti na finanční podpoře církve – viz např. 2. Tesalonickým 3,8; Skutky 18,1-3. Tentmaker je tedy takový misionář, který v cizí zemi pracuje v určitém (sekulárním) oboru, a sám si tak obstarává finance na misijní práci, ať už v jakékoli podobě.V domovských sborech, které jsou zvyklé vysílat misionáře, existuje velké neporozumění konceptu tentmakingu. Ještě horší je to, že lidé, kteří mají nedostatek pochopení problematiky a informací, zaujímají k tentmakingu negativní a podezřívavý postoj. Příliš pohotově bývá ztotožňován se „skrytými operacemi“ a je obtížné porozumět, proč by „vysílající sbory“ měly spolupracovat s někým, kdo se bude finančně podporovat sám a kdo ve skutečnosti možná bude vydělávat více než většina těch, kteří zůstanou doma.
Stejně jako existuje velká potřeba jasnějšího porozumění na domácí straně, tak i mezi tentmakery je naléhavá potřeba jasného pochopení sebe sama. V životě tentmakera vzniká mnoho problémů vyvstávajících ze snahy skloubit v jedné osobě „misionáře“ a „sekulárního člověka“. Problémy vyplývají z vnitřního konfliktu v oblasti svědomí. Mohou také pramenit z napětí mezi požadavky, které na něj klade zaměstnání a místo ve společnosti, se kterým je spojeno, a omezeními, která na něj klade spolupráce s křesťanskou organizací.
HNUTÍ TENTMAKING
Vskutku hovoříme o hnutí. Po celém světě se dnes muži a ženy pohybují napříč kulturami, aby uplatnili své profese a řemesla ve prospěch světové misie. Na toto hnutí lze nahlížet několika způsoby. Každý z nich možná obsahuje kousek pravdy, ale sám o sobě může být matoucí, nebo dokonce škodlivý, protože jde stále jen o část pravdy.
Například:
- Tentmaking nahrazuje otevřenou misijní práci a je nezbytný kvůli stále menší svobodě přicestovat do zemí jako „misionář“.
- Tentmakeři jsou pouze křesťané, kteří jsou jednoduše součástí světového hnutí lidí v obchodu, službách atd.
- Tentmaking je jednodušší formou světové evangelizace díky samostatné finanční podpoře.
Každý z těchto pohledů pokřivuje pravdivý obraz toho, co tentmaking je. A co víc, dovolíme si říct i to, že je nepřesné nahlížet na tentmaking pouze jako na novou odpověď na Velké poslání z Matouše 28. Je to něco víc. Tentmaking je jedním z aspektů obnovy církve po celém světě, ve své podstatě obnoveným porozuměním všeobecného kněžství všech věřících. Zatímco v období reformace byla tato doktrína zdůrazňována spíše jako protipól kněžství v katolickém pojetí a převažujícího vlivu duchovenstva, nyní ji spíše vyjadřuje přístup zodpovědnosti každého věřícího být aktivní v přinášení Boží milosti mužům a ženám po celém světě. Tato služba není určena „specialistům“, ale všem křesťanům. To platí doma i v zahraničí. Staňte se tentmakerem!
Navíc, neexistuje zde žádné zavádějící rozdělení mezi posvěceným a sekulárním. Práce („sekulární“ zaměstnání) je službou. Křesťanský pracovník na plný úvazek není duchovně nadřazený křesťanům, kteří nepracují v církvi. Všichni křesťané jsou povoláni k přizpůsobování svých životů tak, aby naplnili Boží záměry. To zahrnuje rozhodnutí o tom, kde a jak pracovat, a pro některé to znamená i opustit svůj domov a odjet do zahraničí. Někteří z takových podstoupí výcvik (jazykový, teologický atd.), aby mohli být efektivnější ve svém svědectví v prostředí cizí kultury. Staňte se tentmakerem!
Není zde také žádné mylné rozlišování mezi prací a slovem. Ani jedno z těchto dvou není nadřazeno tomu druhému, pokud mluvíme o nástroji svědectví: spíše jsou jeho různými aspekty. Zaměstnání vyjadřuje a souhlasí se slovem svědectví; slovo vysvětluje svědectví, které vydává zaměstnání. Práce není pouze prostředkem, kterým dosahujeme určitých cílů, nezbytnou aktivitou, která pomáhá člověku uživit se a svědčit. Zaměstnání je součástí svědectví. Tentmaking je hnutím svědčících pracovníků. Zatímco se církev probouzí ke své zodpovědnosti, že všichni křesťané mají být zapojeni do vydávání svědectví skrze svůj život, práci i slovo, pro některé toto zapojení znamená vkročení do jiných kulturních skupin, aby jim představili Krista. Neopouštějí svou církev, ale jdou vpřed jako její prodloužená ruka. Toto je hnutí tentmakingu.